• Tryb domyślny
  • Tryb nocny
  • Kontrast
  • Aa Aa Aa
  • Stały układ Szeroki układ
  • A- A A+
Przedbórz
  • 1
    Urząd Miejski w Przedborzu
    Ratusz Miejski w Przedborzu, wybudowany został w latach 1838-1840 w stylu klasycystycznym.
    Na bocznej ścianie ratusza od strony zachodniej widnieje tablica pamiątkowa, marmurowa, upamiętniająca nadanie praw miejskich
    ówczesnej wsi Lodzia (dziś Łódź) przez Władysława Jagiełłę (1423 rok). Obecnie siedziba Urzędu Miejskiego.
  • 2
    Zalew w Przedborzu
    Burmistrz Miasta Przedborza zaprasza nad Zalew do korzystania z kąpieli i plażowania pod czujnym okiem ratowników WOPR.
    Kąpielisko jest monitorowane przez serwis kąpieliskowy, z którego można dowiedzieć się o jakości wody, temperaturze wody oraz powietrza.
  • 3
    Kościół pw. Św. Aleksego w Przedborzu
    Aby poznać dokładną historię przedborskiego kościoła, polecamy lekturę książki Andrzeja Stoleckiego pt. "Kościół św. Aleksego w Przedborzu",
    wydaną w 2006 roku (do kupienia w księgarni w Przedborzu). Opis kościoła z początku XX w. można zlaleźć w książce "Dekanat Konecki"
    ks. Jana Wiśniewskiego z 1913 roku (w r. 2000 Wydawnictwo JEDNOŚĆ z Kielc wydało reprint "Dekanatu").
  • 4
    Rzeka Pilica w Przedborzu
    Pilica jest największym lewobrzeżnym dopływem Wisły. Jej długość wynosi 342 km. Dla kajaka dostępna jest przy normalnym stanie wody
    od Szczekocin. Jest pięknym i urozmaiconym nizinnym szlakiem wodnym. Znalezienie miejsca na biwak nie sprawia żadnych trudności.
    Ludzie mieszkający nad nią są gościnni i życzliwi. Okolica atrakcyjna pod względem krajobrazowym jak i krajoznawczym.
    Czysta woda zachęca do kąpieli. Zwłaszcza odcinek do Sulejowa jest pod tym względem wyjątkowy -
    rzadko w centralnej Polsce można znaleźć rzekę o tak przejrzystej wodzie.
  • 5
    Rynek w Przedborzu
    Rynek miejski - dzisiejsza zabudowa rynku stanowi zaledwie ślad dawnej świetności. Do II w.ś. istniały w Przedborzu dwa rynki, tzw. duży i mały.
    Zostały one niemal całkowicie zniszczone już w pierwszych dniach września 1939 roku. Ocalała tylko pierzeja wschodnia oraz narożny budynek
    z podcieniami, położony u wylotu ulicy Warszawskiej. Wśród ocalałej zabudowy dominują kamienice z XVIII i XIX wieku.
    W roku 2002 nawierzchnia rynku (dawniej "kocie łby") została gruntownie wyremontowana (kostka brukowa, stylowe latarnie, gazony na kwiaty).
    W rok później rynek wzbogacił się o pokrytą gontem, drewnianą studnię, wybudowaną w miejscu dawnej studni z 1841r.
  • 6
    Przedbórz w starej fotografii
    Wojciech Zawadzki "Przedborski wrzesień. Obrona i zniszczenie miasta przez Niemców w 1939 r.", rok wydania 2004. Książka wydana przez
    Towarzystwo Przyjaciół Pomorskiego Muzeum Wojskowego w Bydgoszczy w 2004 roku. Autor opisuje w niej pierwsze dni września 1939 roku.
    Opisy są zarówno relacjami własnymi autora, jak i mieszkańców Przedborza.
    Książka zawiera również kilka ciekawych zdjęć zniszczonego Przedborza.
  • Aktualności
  • Urząd
    • Władze
    • Jak załatwić sprawę
    • Odpady komunalne
    • Informacje publiczne
      • 2016
        • Pytania
        • Odpowiedzi
      • 2015
        • Pytania
        • Odpowiedzi
      • 2017
        • Pytania
        • Odpowiedzi
      • 2018
        • Pytania
    • Inwestycje w Przedborzu
    • Konsultacje społeczne
      • 2015
      • 2016
      • 2017
      • 2018
      • 2019
      • 2020
      • 2021
      • 2022
      • 2023
      • 2024
    • Petycje
    • Czystsze Powietrze
    • Granty w sołectwach
    • Deklaracja dostępności
    • NSP 2021
  • Projekty
    • Projekty Unijne
      • Dofinansowanie EFRR
      • Dofinansowanie EFRROW
    • Budżet Państwa
      • RFIL
      • FDS
      • WFOŚiGW
      • RFRD
      • Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych
      • MKiDN
      • PFRON
      • Województwo łódzkie
      • Ministerstwo Sportu i Turystyki
  • Biuletyn
    • Przedbórz w mediach
  • Galeria
    • Przedbórz wczoraj i dziś
    • Wydarzenia kulturalne
    • Sport i rekreacja
    • Obchody i rocznice
    • Ciekawe miejsca
  • Linki
  • Mapa
  • Kultura - Turystyka
    • Kultura
      • Miejski Dom Kultury
        • Galeria
      • Muzeum Ludowe
      • Biblioteka Publiczna
    • Turystyka
      • Atrakcje turystyczne
      • Wypożyczalnie kajaków
      • Gastronomia / noclegi
      • Agroturystyka
      • Zalew
      • Nasza Gmina
  • RODO
  • Kontakt

Home

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Opublikowano: 15 wrzesień 2010
Odsłony: 11490
Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części

 


Podstawa prawna:


art. 7 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 z późn. zm.),

 


Wymagane dokumenty


• wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt
• dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej

Załączniki:
1. zaświadczenie o niekaralności,
2. wpis do właściwego rejestru lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności Gospodarczej (PKD),
3. zaświadczenie o braku zaległości podatkowych,
4. zaświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,
5. oświadczenie o posiadanych kadrach,
6. decyzja powiatowego lekarza weterynarii nadająca weterynaryjny numer identyfikacyjny nadany w trybie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczeniu chorób zakażnych zwierząt,
7. oświadczenie o posiadaniu środka transportu, dopuszczonego decyzją powiatowego lekarza weterynarii do użytku w transporcie zwierząt,
8. oświadczenie o posiadaniu odpowiednich urządzeń i środków do wyłapywania zwierząt,
9. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania lub decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu na ten cel,
10. oświadczenie o posiadaniu środka transportu, dopuszczonego decyzją powiatowego lekarza weterynarii do użytku w transporcie zwierząt, w przypadku gdy przedsięciorca ubiegajacy się o zezwolenie  zamierza przewozić zwoki zwierzęce lub ich części,
11. dokumenty potwierdzające posiadanie pomieszczeń, urządzeń i obiektów niezbędnych do prowadzenia działalności,
12. tytuł prawny władania nieruchomością (stosowny dokument lub umowa).


Druki do pobrania


wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części


Sposób i miejsce składania dokumentów


- osobiście:
Sekretariat Urzędu Miejskiego - pokój nr 3 Ratusza Miejskiego,
97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29
od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartki od 7:30 do 17:00, w piątki od 7:30 do 14:00.
- za pośrednictwem poczty:
Urząd Miejski w Przedborzu
97-570 Przedbórz,
ul. Mostowa 29
- drogą elektroniczną:
więcej...

 


Wymagane opłaty


opłata skarbowa – 616 zł za wydanie zezwolenia

 

Wpłat można dokonać:
- na konto:
Urzędu Miejskiego w Przedborzu - Bank Spółdzielczy w Przedborzu
nr r-ku: 66898800010000001228740001

- w kasie Urzędu Miejskiego w Przedborzu

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.


Sposób i miejsce odbioru dokumentów


- osobiście:
Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych,
Urząd Miejski w Przedborzu, ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz,
pokój nr 7 (Ratusz Miejski),
tel. 044 781 22 61 do 65 wew. 13
od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartki od 7:30 do 17:00, w piątki od 7:30 do 14:00.
- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru


Termin rozpatrzenia sprawy


- 1 miesiąc od daty złożenia dokumentów,
- 2 miesiące w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego.


Tryb odwoławczy


Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Przedborza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Uwagi


Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia powinien spełniać wymagania określone w:
• Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2017 r. poz. 1840 z późn. zm.),
• Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorob zakaźnych zwierząt (Dz. U. z 2008 r. Nr 213, poz. 1342),
• Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowych wymagań weterynaryjnych dla prowadzenia schronisk dla zwierząt (Dz. U. z 2004 r. Nr 158, poz. 1657),
• Uchwała nr XLIX/299/09 Rady Miejskiej w Przedborzu z dnia 16 listopada 2009 roku w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 29 grudnia 2009 r. Nr 393, poz. 3498),

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Opublikowano: 31 sierpień 2010
Odsłony: 9172

 

Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

 


Podstawa prawna:


art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 2289 z późn. zm.),

rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193 poz. 1617).

 


Wymagane dokumenty


- wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

- dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej

 

Załączniki:

  1. wpis do właściwego rejestru lub wpis do ewidencji działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności Gospodarczej (PKD),

  2. zaświadczenie o braku zaległości podatkowych,

  3. zaświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne,

  4. potwierdzenie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną,

  5. tytuł prawny władania nieruchomością (stosowny dokument lub umowa).

 


Druki do pobrania


wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych

 


Sposób i miejsce składania dokumentów


- osobiście:

Sekretariat Urzędu Miejskiego - pokój nr 3 Ratusza Miejskiego,

97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29

od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartki od 7:30 do 17:00, w piątki od 7:30 do 14:00. 

- za pośrednictwem poczty:

Urząd Miejski w Przedborzu

97-570 Przedbórz,

ul. Mostowa 29

- drogą elektroniczną


Wymagane opłaty


opłata skarbowa – 107 zł za wydanie zezwolenia

Wpłat można dokonać:
- na konto:
Urzędu Miejskiego w Przedborzu - Bank Spółdzielczy w Przedborzu
nr r-ku: 66898800010000001228740001

- w kasie Urzędu Miejskiego w Przedborzu

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia.


Sposób i miejsce odbioru dokumentów


- osobiście:
Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych,
Urząd Miejski w Przedborzu, ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz,
pokój nr 7 (Ratusz Miejski),
tel. 044 781 22 61 do 65 wew. 13
od poniedziałku do środy w godzinach od 7.30 do 15.30, w czwartki od 7:30 do 17:00, w piątki od 7:30 do 14:00.

- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

 


Termin rozpatrzenia sprawy


- 1 miesiąc od daty złożenia dokumentów,
- 2 miesiące w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego.


Tryb odwoławczy


Wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Przedborza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Uwagi


Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia powinien spełniać wymagania określone w:

- Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193 poz. 1617),
- Uchwale Rady Miejskiej w Przedborzu nr XXII/157/16 z dnia 22 lipca 2016 r. w sprawie wprowadzenia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Przedbórz ( Dz. Urz. Woj. Łódzkiego 2016 r. poz. 3018 ze zm.),
- Uchwale nr XLIX/298/09 Rady Miejskiej w Przedborzu z dnia 16 listopada 2009 roku w sprawie wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 16 grudnia 2009 r. Nr 373, poz. 3147).

W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

Potwierdzenie pracy w gospodarstwie rolnym do celów rentowo-emerytalnych

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Opublikowano: 31 sierpień 2010
Odsłony: 17965

Potwierdzenie pracy w gospodarstwie rolnym

do celów rentowo-emerytalnych

 

 


Podstawa prawna:


art. 217 – 219 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 z późn. zm.)

 


Wymagane dokumenty


  1. wniosek zainteresowanego o potwierdzenie pracy w gospodarstwie rolnym do celów rentowo – emerytalnych;

  2. do wglądu:

- dokumenty na podstawie których ustalono datę rozpoczęcia i zakończenia pracy w gospodarstwie rolnym (dowód osobisty, legitymacja ubezpieczeniowa, świadectwa pracy),

- zaświadczenie potwierdzające fakt istnienia i posiadania przez rodziców lub teściów gospodarstwa rolnego.

 

Praca w gospodarstwie rolnym może być udowodniona zeznaniami dwoch świadków zamieszkujacych w tym czasie na terenie, gdie było położone gospodarstwo rolne. Świadkowie winni legitymować się dowodami osobistymi oraz dokumentem (np. legitymacja emeryta - rencisty, odcinek renty/emerytury, decyzja ZUS lub KRUS) z numerem świadczenia rentowo – emerytalnego, w sytuacji pobierania tego rodzaju świadczenia lub dokunemtem potwierdzajacym aktualne miejsce zatrudnienia.

 


Druki do pobrania


wniosek zainteresowanego o potwierdzenie pracy w gospodarstwie rolnym do celów rentowo – emerytalnych;

 


Sposób i miejsce składania dokumentów


- osobiście:
Sekretariat Urzędu Miejskiego - pokój nr 3 Ratusza Miejskiego,
97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

 


Wymagane opłaty


nie podlega opłacie skarbowej

 


Sposób i miejsce odbioru dokumentów

- osobiście:
Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych,
Urząd Miejski w Przedborzu, ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz,
pokój nr 7 (Ratusz Miejski),
tel. 044781 22 61 do 65 wew. 13
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,

 

- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru

 


Termin rozpatrzenia sprawy

 


- do 7 dni od dnia złożenia wniosku,
- miesiąc w sprawach wymagających przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego.

 


Tryb odwoławczy


Na postanowienie o odmowie poświadczenia oświadczenia wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Przedborza w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.

 

Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

  • Drukuj
  • E-mail
Szczegóły
Opublikowano: 04 sierpień 2010
Odsłony: 11680
Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
 

Uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Podstawa prawna:

- art. 9b i 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) oraz ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców
(Dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.)

Ogólne informacje:

Działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2018 r. poz. 646 ze zm.).

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zwany dalej "rejestrem", prowadzi wójt, burmistrz lub prezydent miasta właściwy ze względu na miejsce odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

W rejestrze zamieszcza się:

1)            firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

2)            numer identyfikacji podatkowej (NIP);

3)            określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;

4)            numer rejestrowy.

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wydaje z urzędu zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru.

Zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm.) przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do uzyskania wpisu do rejestru w gminie, na terenie której zamierza odbierać odpady komunalne od właścicieli nieruchomości.

Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na pisemny wniosek przedsiębiorcy.


Wymagane dokumenty:

- wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:

1)            firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

2)            numer identyfikacji podatkowej (NIP);

3)            określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych.

Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód uiszczenia opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:

"Oświadczam, że:

1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne z prawdą;

2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2018 r. poz. 1454).".

Oświadczenie, o którym mowa wyżej, powinno zawierać także:

1)            firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;

2)            oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;

3)            podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

 


Sposób i miejsce składania dokumentów:

- osobiście:

Sekretariat Urzędu Miejskiego - pokój nr 3 Ratusza Miejskiego, 97-570 Przedbórz, ul. Mostowa 29

od poniedziałku środy w godz. Od 7.30 do 15.30, w czwartek od 7.30 do 17.00 i w piątek od 7.30 do 14.00 w godzinach od 7.30 do 15.30.

- za pośrednictwem poczty na adres:

Urząd Miejski w Przedborzu

97-570 Przedbórz,

ul. Mostowa 29

- przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu (ePUAP).


Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta jest obowiązany dokonać wpisu przedsiębiorcy do rejestru w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis wraz z załącznikami.

Jeżeli wójt, burmistrz lub prezydent miasta nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. Nie dotyczy to przypadku, gdy organ wezwał przedsiębiorcę do uzupełnienia wniosku o wpis nie później niż przed upływem 7 dni od dnia jego otrzymania. W takiej sytuacji termin, o którym mowa w zdaniu pierwszym, biegnie odpowiednio od dnia wpływu uzupełnienia wniosku o wpis.

Wpis do rejestru działalności regulowanej wydawany jest w formie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru.


Wymagane opłaty:

Wpis do rejestru działalności regulowanej podlega opłacie skarbowej - dowód uiszczenia opłaty należy dołączyć do wniosku o dokonanie wpisu.

Zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 ze zm.) oraz załącznikiem do tej ustawy:

  • część I, ust. 36, pkt 9a - wysokość opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej wynosi 50,00 zł;
  • część I, ust. 37 - wysokość opłaty skarbowej za dokonanie zmiany w rejestrze działalności regulowanej w zakresie rozszerzenia zakresu działalności wynosi 25 zł;
  • część II, ust. 21 - wysokość opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z rejestru działalności regulowanej wynosi 17,00 zł;
  • część IV – wysokość opłaty skarbowej za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oaz jego odpisu, wypisu lub kopii pełnomocnictwa (prokury) wynosi 17,00 zł.

Wpłat można dokonać:

- na konto: Urzędu Miejskiego w Przedborzu - Bank Spółdzielczy w Przedborzu nr rachunku:
66 8988 0001 0000 0012 2874 0001;

- w Kasie Urzędu Miejskiego w Przedborzu.

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.


Sposób i miejsce odbioru dokumentów

- osobiście:

Referat Infrastruktury, Rolnictwa, Środowiska i Zamówień Publicznych,

Urząd Miejski w Przedborzu, ul. Mostowa 29, 97-570 Przedbórz,

pokój nr 7 (Ratusz Miejski),

tel. 044 781 22 61 do 65 wew. 13

od poniedziałku środy w godz. Od 7.30 do 15.30, w czwartek od 7.30 do 17.00 i w piątek od 7.30 do 14.00 w godzinach od 7.30 do 15.30

- za pośrednictwem poczty na adres wskazany we wniosku za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


Tryb odwoławczy:

Wpis do rejestru działalności regulowanej wydawany jest w formie zaświadczenia, od którego nie służy odwołanie.

W przypadku odmowy wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej, w przypadkach określonych w przepisach, od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Burmistrza Miasta Przedborza w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.


Wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wykreśla przedsiębiorcę z rejestru na jego wniosek, a także po uzyskaniu informacji z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego o wykreśleniu przedsiębiorcy.

W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do właściwego wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.


Decyzja o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem

Wójt, burmistrz lub prezydent miasta wydaje decyzję o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem, w przypadku gdy:

1) przedsiębiorca złożył oświadczenie niezgodne ze stanem faktycznym;

2) przedsiębiorca nie usunął naruszeń warunków wymaganych prawem do wykonywania działalności regulowanej w wyznaczonym przez organ terminie;

3) stwierdzi rażące naruszenie warunków wymaganych prawem do wykonywania działalności regulowanej przez przedsiębiorcę.

W przypadku wydania decyzji, o której mowa wyżej, wójt, burmistrz lub prezydent miasta z urzędu wykreśla przedsiębiorcę z rejestru.

Wykreślenie z rejestru następuje także w przypadku gdy:

1) wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;

2) stwierdzono trwałe zaprzestanie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej na terenie gminy objętej wpisem ( wykreślenie w drodze decyzji)

3) stwierdzono, że przedsiębiorca po raz drugi przekazuje zmieszane odpady komunalne lub odpady zielone do instalacji innych niż regionalne instalacje do przetwarzania odpadów komunalnych, z zastrzeżeniem art. 9e ust. 1a-1c oraz art. 9l ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (wykreślenie w drodze decyzji).


Ponowny wpis do rejestru

Przedsiębiorca, którego wykreślono z rejestru, może uzyskać ponowny wpis do rejestru w tym samym zakresie działalności gospodarczej nie wcześniej niż po upływie 3 lat od dnia wykreślenia z rejestru z powodów, o których mowa w art. 9j ust. 1 lub ust. 2 pkt 4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

Uwagi:

W przypadku stwierdzenia braków formalnych wniosku wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.


Druki do pobrania:

1.   wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,

2.   wzór oświadczenia o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

 

Strona 1064 z 1109

  • ...
  • 1060
  • 1061
  • 1062
  • 1063
  • 1064
  • ...
  • 1066
  • 1067
  • 1068

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Przedborzu

Platforma zakupowa

Transmisja obrad Rady Miejskiej 

rozkład jazdy autobusów 

czyste powietrze

 

Załatwiaj swoje sprawy przez e-Urząd Skarbowy, a wizytę w urzędzie umawiaj na podatki.gov.pl

 fundusz

biznes

kapital

ldk

Remont Pomnika Partyzantów Ziemi Przedborskiej

sołectwo na plus

Sołectwo na plus - granty sołeckie 2024

sołectwo na plus

Sołectwo na plus - granty sołeckie 2023

Sołectwo na plus 2022

Zamontowanie bariery energochłonnej przy drodze gminnej w miejscowości Brzostek w Gminie Przedbórz

Sołectwo na plus 2022

Doposażenie budynku zaadaptowanego na pomieszczenia służące do wypoczynku i rekreacji w miejscowości Nosalewice w gminie Przedbórz

Sołectwo na plus 2022

Doposażenie budynku strażnicy w miejscowości Góry Mokre w gminie Przedbórz

 

 Zamontowanie bariery energochłonnej przy drodze gminnej w miejscowości Brzostek w Gminie Przedbórz

Zamontowanie bariery energochłonnej przy drodze gminnej w miejscowości Brzostek w Gminie Przedbórz

Remont drogi dojazdowej do pól w miejscowości Kajetanów w Gminie Przedbórz

Remont drogi dojazdowej do pól w miejscowości Kajetanów w Gminie Przedbórz

Remont drogi drogi w miejscowości Mojżeszów

Remont drogi drogi w miejscowości Mojżeszów

Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę chodnika na odcinku około 200m w miejscowości Zagacie

Wykonanie dokumentacji projektowej na budowę chodnika na odcinku około 200m w miejscowości Zagacie

 

z wami zmieniamy łódzkie

Doposażenie terenu w miejscowości Gaj w gminie Przedbórz

z wami zmieniamy łódzkie

Doposażenie budynku Ochotniczej Straży Pożarnej w miejscowości Piskorzeniec w gminie Przedbórz

 

kalejdoskop

Rozlicz PIT w Przedborzuw Przedborzu

PITax.pl Łatwe podatki w ramach projektu „Wspieraj lokalnie” prowadzonego przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych

 

 Zwierzęta do adopcji

Zwierzęta do adopcji

cyberbezpieczeństwo

CYBERBEZPIECZEŃSTWO

 zrównoważony sektor rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich

 

 

Copyright © Urząd Miejski w Przedborzu 2020. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Deklaracja dostępności

Wróć na górę